Вітаю Вас, Гість

ДЕРЖАВНО-ГРОМАДСЬКЕ УПРАВЛІННЯ

Опис досвіду

Державно-громадське управління в Ковчинській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Л.П. Деполович передбачає тісний взаємозв’язок, співпрацю та взаємодію державного (адміністративного) і громадського суб’єктів управління. Воно передбачає залучення громадськості до прийняття управлінських рішень на різних рівнях та впливає на визначення стратегії роботи закладу освіти.

 Вищим колегіальним органом громадського самоврядування  Ковчинської ЗОШ є загальні збори  колективу.

 Основні засади діяльності зборів визначені статутом ЗОШ і передбачають наступне:

1. Учасниками зборів є представники від працівників навчального закладу (учителів та обслуговуючого персоналу); учнів навчального закладу ІІ-ІІІ ступенів; батьків та представників громадськості.

2. Загальні збори є правомочними, якщо в роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної категорії.

3. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів.

4. Загальні збори проводяться 1 раз на рік, у разі потреби – частіше.

5. Право скликати загальні збори мають голова ради школи, учасники зборів (делегати конференції, якщо за це висловились не менше третини від загальної кількості учасників чи керівник навчального закладу, засновник).

6. На загальних зборах заслуховуються звіти голови ради школи, директора школи про їх роботу та дається оцінка відкритим або таємним голосуванням. Учасники загальних зборів затверджують основні напрями діяльності навчального закладу, розглядають важливі питання навчально-виховної, науково-дослідної, методичної і фінансово-господарської діяльності.  

У період між загальними зборами діє рада загальноосвітнього навчального закладу, діяльність якої теж регулюється статутом ЗОШ.

Рада школи обирається на загальних зборах, де встановлюється термін її повноважень.

Членами ради школи є учні, учителі, батьки, представники громадськості пропорційно обрані загальними зборами.

Головою ради  Ковчинської школи традиційно є сільський голова. Із 2006 року її незмінно очолює Мороз Михайло Михайлович.

До складу ради ЗОШ входять найдосвідченіші представники педагогічного колективу, найактивніші батьки та учні, найавторитетніші представники громадськості. Так, серед членів ради Ковчинської ЗОШ є: депутати районної та сільської рад, медичні працівники, працівники культурної сфери тощо.

Рада працює згідно затвердженого плану і вирішує життєво важливі питання: затверджує режим роботи навчального закладу; річний та перспективний плани; стратегію розвитку НЗ; погоджує склад атестаційної комісії; тижневе навантаження вчителів; вирішує питання забезпечення учнів повноцінним гарячим харчуванням, у тому числі й пільговим; приймає рішення про стимулювання учасників навчально-виховного процесу;   здійснює контроль за розподілом позабюджетних коштів; надає допомогу в організації та підготовці позакласних заходів; здійснює контроль за виконанням санітарно-гігієнічних норм і вимог щодо утримання навчального закладу, дотримання правил охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо.

 Рада ЗОШ активно співпрацює з педагогічною радою, учнівським комітетом та батьківським комітетом.

Педагогічна радаце постійно діючий колегіальний орган управління навчальним закладом. Згідно Положення про загальноосвітній навчальний заклад головою педагогічної ради є директор загальноосвітнього навчального закладу.

Основною вимогою до роботи педагогічної ради є актуальність тематики педагогічної ради для всіх членів педагогічного колективу. Згідно з цим, планування засідань педагогічної ради Ковчинської ЗОШ відбувається в органічному  взаємозв’язку з методичною проблемою школи, і всі її засідання направлені на її реалізацію. Так, у 2010-2014 рр. колектив Ковчинської школи працює над реалізацією проблеми цілісного розвитку особистості, підвищенні рівня освіченості та культури учнів при умові збереження та зміцнення здоров’я, тому тематика педагогічних рад включає в себе питання: пошуки шляхів підвищення ефективності та якості уроку; самореалізації особистості в умовах сільської школи; здібні діти: підходи та методи роботи з ними; шляхи подолання неуспішності учнів; диференціація навчання. Профільне навчання. Оптимальний варіант для нашої школи; виховання громадської компетентності вихованців ДНЗ та учнів ЗНЗ; уроки нового типу – уроки активної самостійної діяльності школярів; самоосвіта вчителя як один з важливих чинників підвищення ефективності навчання учнів; основні проблеми розвитку виховної системи школи, система роботи педколективу з питань підвищення ефективності уроку та ін.

 До підготовки та проведення  педагогічної ради крім учителів, часто залучаються учні або батьки, якщо розглядається питання у вирішенні якого вони братимуть безпосередню участь.  

Важливу роль у структурі державно-громадського управління в школі відіграє батьківський комітет, як впливовий орган громадського самоврядування. 

Батьківський комітет  надає значну допомогу педагогічному колективу в організації навчально-виховного процесу, вирішенні питань розвитку матеріально-технічної бази школи, збереженню життя і здоров’я дітей, розвитку їх природних здібностей та підтримки обдарованої молоді та ін.

Батьківський комітет планує свою роботу на підставі плану роботи школи, рішень зборів батьків, рекомендацій директора, класного керівника, органів учнівського самоврядування, громадськості.

Цікавою та результативною формою роботи стало запровадження та проведення з 2012 р. батьківсько-учнівсько-учительських форумів «Батьки-діти-учителі: різними очима на одні проблеми».

В управлінні загальноосвітнім навчальним закладом громадсько-державною структурою є також учнівське самоврядування. У Ковчинській школі – це учнівський комітет. Діяльність учкому спрямовується на підвищення якості освіти, зміцнення свідомої дисципліни, реалізацію вимог шкільного режиму, організацію позакласної роботи, розвиток ініціативи та творчості учнів, реалізацію їхніх прав і обов’язків.

 Учні Ковчинської школи мають широкий простір у створенні різноманітних дитячих об’єднань, клубів та осередків, право участі в обговоренні планів реалізації навчально-виховного процесу, проведенні вечорів та свят, конкурсів та турнірів.

Зусилля учнівського самоврядування спрямовуються на організацію суспільно корисної та продуктивної праці в позаурочний час: охорона природи, благоустрій шкільної садиби, села, ремонт шкільних приміщень і меблів, охорона пам’ятників культури, робота учнів на пришкільних ділянках, волонтерська робота, тощо.

Система учнівського самоврядування також спрямована на формування в учнів управлінських навиків, особистої відповідальності за доручену справу, відданості інтересам колективу, принциповості у взаєминах, взаємовимогливості, взаємоповаги та розвиток організаторських здібностей, ініціативи. У цьому дітям допомагають досвідчені педагоги. У Ковчинській школі діє злагоджена система наставництва і партнерства на рівнях: директор школи – голова учкому, заступник директора – заступник голови учкому, лідер комісії – досвідчений педагог.

У системі державно-громадського управління ЗОШ є також методична рада, ініціативні творчі групи та методичні об’єднання вчителів.

Методична рада створюється для організації та координації методичного забезпечення навчально-виховного процесу, методичного навчання педагогічних кадрів. Основними напрямками діяльності методичної ради є діагностика стану методичного забезпечення роботи в школі, розробка нових методичних технологій організації навчально-виховного процесу в школі, створення та організація роботи творчих груп та інших об’єднань учителів. Методична рада працює згідно затвердженого плану роботи.

Ініціативна творча група -  це динамічна група, яка створюється для реалізації певної творчої ініціативи, розробки та реалізації проекту тощо. Так, практична діяльність творчої ініціативної групи Ковчинської ЗОШ «За здорову націю» продемонструвала важливість прийнятих рішень, практичну значимість реалізованих проектів і може слугувати зразком демократичного підходу в методичній роботі школи.

Ковчинська школа має тісну співпрацю з сільською радою. Сільський голова очолює раду навчального закладу, разом з депутатами сільської ради входить до складу ради профілактики правопорушень, піклувальної ради.

Навчальний заклад має досвід плідної співпраці з громадськими та державними організаціями та установами: обласним медико-соціальним центром реабілітації дітей «Відродження» (директор Пасічник В.І.), обласним Центром дитячого та юнацького туризму та екскурсій (директор Степовик П.М.), районним Центром соціальних служб для молоді (директор Лукашенко С.М.), Центром позашкільної освіти (директор Дорохова О.В.), дитячою спортивно-юнацькою школою (директор Лукашенко А.М.), службою у справах дітей та молоді (очільник Янголь І.М.), кримінальною міліцією у справах дітей (інспектор КМСД Мартинов Ю.В.), будинком культури (директор Пономаренко П.В.), сільською бібліотекою (завідувачка Ларько К.І.), сільським музеєм (завідувачка Стеценко В.А.) та ін.

  Впроваджуючи державно-громадську модель управління навчальним закладом, залучаючи громадськість до прийняття управлінських рішень, педагогічний колектив Ковчинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Л.П. Деполович переконаний, що це стане запорукою прогресивних змін в навчальному закладі.  





/pedrada-osobistisno_orientovana_shkola.doc
/plan_metodradi.doc
/plan_roboti_radi_batkivskogo_komitetu.doc
/plan_roboti_radi_zosh.doc
/plan_roboti_uchnivskogo_komitetu.doc
/programa_forumu.doc
/skhema_nastavnictva.doc
/struktura_dgu.doc
/struktura_samovrjaduvannja.doc
/tematika_pedrad.doc
/zasidannja_pedradi.doc
/zasidannja_tvorchoji_grupi.doc